Saturday, April 30, 2011

ini ak ambik dawe puisi cinta...

Perempuan yang ku kasihi
Adalah pencinta Tuhan Nya…
Yang mengalir cinta
Takut dan harap
Ia menguasai perjalanan hidupnya
Setiap mata sehingga dia memanggilnya

Perempuan yang aku rindui
Adalah perempuan uang diwajahnya
Terpancarnya Sinar Nur Illahi…..
Lidahnya basah dengan Dakrullah
Disudut hati kecilnya
Senantiasa membesarkan Allah

Perempuan yang aku cintai
Menutup auratnya dari pandangan
Mata ajnabi
Kehormatan dirinya lebih mahal nilainya
Biarpun namanya tak terkenal dibumi
Tetapi dilangit ia disanjung tinggi

Permpuan yang aku sayangi
Bersyukur dengan apa yang ada
Sabar dengan apa yang tiada
Cinta kepada hidup yang sederhana
Yang tidak bermata dunia…..

Perempuan yang aku sukai
Adalah sejuk mata memandang
Dan terlihat keluruhan akhlaknya
Menjadi sumber ketenangan jiwa
Bila hati bergelora…..

Perempuan yang aku idami
Adalah yang mengingatkan hatiku
Kepada Ar-rahman, Ar-rahum
Bila Rohku melupai janji pada Illahi

Perempuan yang aku sanjungi
Menjadi dien pada dirinya sendiri
Menjadi pelita kepada bakal-
Putra-putriku untuk meneruskan
Perjuangan di kemudian hari….

by:anuar



thanks sayang

aku petik dawe wartamedika

07 Januari 2011

Bukti Ilmiah Mengapa Cinta Itu Buta

Rasa cinta ternyata dapat mengaktifkan beberapa bagian otak dari sang pencinta. Hal ini dibuktikan melalui penelitian terhadap gambar-gambar fungsional magnetic resonance imaging (fMRI) dari otak orang yang sedang jatuh cinta. Bagian otak yang aktif adalah daerah kortek dan subkortek; daerah yang diketahui mempunyai aktifitas dopaminergik dan terkait dengan senyawa dopamin dan serotonin. Dopamin adalah senyawa yang dapat menimbulkan rasa senang. Sedangkan serotonin dianggap penting dalam mengatur hubungan emosional juga ikatan antar individu.

Menariknya, ketika bagian kortek dan subkortek ‘menyala’, bagian otak lain seperti temporal, parietal, and kortek frontalis yang dianggap berperan pada pengambilan keputusan malah meredup. Mungkin inilah yang menyebabkan orang yang jatuh cinta agak tidak rasional dan benar kata orang bahwa ‘cinta itu buta”.

Penelitian ini dilakukan terhadap 24 orang sukarelawan. Setengah dari sukarelawan adalah pria dan setengahnya lagi adalah wanita. Enam orang dari masing-masing jenis kelamin adalah homoseksual, dan 12 sisanya adalah heteroseksual. Reaksi hampir sama ditunjukkan, baik oleh sukarelawan pria atau wanita, baik homoseksual maupun heteroseksual.

Penelitian ini dilakukan oleh para peneliti dari University College London dan dipublikasikan di jurnal PLOS One.j


thanks sayang

andai cincin ini tersarung di jari ku...alangkah indahnya...sayang kenpew kamu masih lagi marah pada ku....besar sngat kah kslhn ku......ak mohon kemaafn dari mu.......ak mencintai mu sahaja.....tiada owng lain......cerita yg ku cerita pada kamu adalah benar bukan rekaan....apa faedahnya jika ak tipu.....maafkn diri ku.....
by:putry kikity
to:faez

thanks sayang

sayang.......................



thanks sayang

Friday, April 29, 2011

kesedihan



kenpew sejak akhir2 ini ku sering bertngkar dengn si dia????ak tidk mahu kehilngan diri mu.....hanya tuhan sja yang tahu betapa cinta nya aku pada diri mu......pergilah owng ke-3 dalm prhbngn kami,jangan lah kau ganggu kami...sayg ku amt syg pada mu......a love u so much.....
I love to love you, never shall you go from myself ... I can not live without you .... I know you also know that I love you.

thanks sayang

maaf!!!!!!!!



sayng jangan lah kau merajuk lagi.....apa yg aku katakn tadi(29/4/11)adalh benar....siapa yg tlh bka fb mu ku pon tidk tahu......permpuan mna tidk cemburu melihat ada owng y bka sdgkn kau kta kau tidak on9......ak hanya mahukn kpstia saja....bukan apa........jika ak yg salah ak mohon seribu kemaafn dari mu...ak tahu kau marahkn ak......tapi prcaya la ak hanya sygkn kau seowng,,,jika ak tidk syg kn kau masakn ak jlz dgn apa y brlaku......ak tidk mahu pnjgkn cerita....bahkn kita baru sja lps brgdh,mahu lagi.....ak tidk mahu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!hati ku kian menagis...tiada siapa degar tgisan ku ini....hanya diriku saja yg tahu.............................................................ak mahu kau percaya kau y ku cinta........................ by:putry kikiy

thanks sayang

syng kenpew kau begitu....

syg ak hnya cinta kamu sowng saja...tp.......knpew msty ada owng ke-3?????????siapa si dia????? dia y telah mengaku sbgai awek mu.....hancur hati ini bila ku tahu....tp ak syg kamu.....kenpew smua ini berlaku??????????????????
sowe ny cpew ekk y on9???
Report · 1:03am
Nieyh bf awk lorh
Bwt x knal pulak ekk
Report · 1:04am
aik!!!sy mch dy2 kta x on9
wk ckp tol2
jngn main2
Report · 1:07am
Lorh,,nieyh betul larh balak u,u dh x knal i ker?bila u msj i?x ade pn.x smpai pn msj u.
Report · 1:08am
sowe ekk lw balak i dy x main i an u.....dagn i
Report · 1:15am
Hbis tue,u all pnggil ape?
Report · 1:16am
tlg la g tw ny cpew??
Report · 1:17am
Penting ker?
Report · 1:18am
yes
Report · 1:18am
Aku nieyh awek dia
Ada msalah?
Aku nk hang jngn kacau dia lgi oky
Dia syg aku lebih dri hang
Hang boleh bgi apa kat dia?certa kat ku sat
Aku bgi semua apa .................
.............. aku bgi
Hang bgi apa?
Setakat msj x payah tunjuk la
Hang pn bkan syg sngt dkat dia
Aku tau hang duk main dngan jantan lain
Pasal tue aku kebas balak hang
Awat diam?
Takut?
siapa y antq smua ini????????????????????????????????????????????????ak sedih sngt......

thanks sayang

Thursday, April 28, 2011

mmuuahh





comel2 ekk...koleksi beg an kasut....huhuhuhu lwa lw digayakn.......

thanks sayang

Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.

Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.

Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,” Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?”. Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”

Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata:aku turut bahagia untukmu.Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Coba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.

Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.

Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat

Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjad sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat.

Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.

Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu. Hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan seseorang, ketika kamu memikirkannya hatimu hancur berkeping.

Dan hanya dengan mendengar kata “Hai” darinya, dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut


thanks sayang

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu


thanks sayang

fwendz


kwn baik aq........

thanks sayang






huhuhuh...saat gedik tiba,suda x ingt apa si.....hahhaha so no comment!!

thanks sayang


aku rindu si dia...dia sibuk aja selalu....kemana dia pergi....ak RiNdU!!!!!!!!!!syg....b rindu syng.......b tatap gmbar syg setiap kali b nk tidu...sehingga di buai mmpy......love you...sedarlah ak amat mncintai diri mu.....

thanks sayang

apa?GnA kWan?







apa guna kawn
jika mahu berlawan
tapitak apa kalau tentng pelajaran
ini tidah hanya pasal jantan
cemburu buta x keruhan
hingga snggup putus kawan

apa gna kawan
kalaw kawan makn kawan
melenting macam kena sawan
sanggup keluar cacian
hingga lupa ak punya penggorbanan

apa gna kawan
jika suka buat tuduhan
dan bertepuk sebelah tangan
sebab lita sudah dipersendakn
hai kawan cerminlah muka tu kawan
kalau tak mampu ak boleh belikan
tenung apa yng dibayangkan
kalau betul kau seowang kawan


cuba kau renungkn
betul ke apa yang kau lakukan
jangn kau menyesal kemudian
kerana kemudian tiada kemaafan


ak rasa kawan
tak perlu ada persahabatan
jika tak tahu buat penilayan
baik duduk sahaja dalam hutan
tak usah berkawan....

by:putry kikiy

thanks sayang

loVe


spew x syg ibu bpew mereka???klw x syg 2 x gna la hidup at dunia ny...lbh baik.....(mls la nk kta)..skunk ak tngk da bnyk ank2 muda buang mak bapak diowng...pew la nk jadi...diowng 2 sdr ka ibu n ayh diowng la dah mmnbsrkn diowng smpai besar....hidup merka pon kna atur oleh ibu bapa mereka...tp bila dah maju cikit lupa habis....bagi ak lw ada ank cam 2 lbh baik ak matikan sejak kecil,ny x besar mnyushkn owng...
huhuhuh feeling hbs ar....ny stakat muka dimah jepp...kowng jangan nk rasa cam ak nk bgi ceramah lak...syg ibubapa syg mcam diwi sndri....kalau x da mrka tiada lah kita at dunia yg indah ini...ibu???ibu yg bnyk berkorban....ibu jugk lah yang mlhrkan kita,kita sptutnya terhtng nyawa dngn ibu,krana smsa iibu mahu mlhrkn kita nyawa mereka seakn2 separuh....alhamdulillah,kita semua slmt....dia lh y mnjga kita sjk kecil hingga lah dewasa,begitu juga ayh...dia bnyk berkorban demi kesngn kita,dia mncari rezeki kpda kt...dan dia jugk telh mmbri didikn agma kpda kta....kita seharusnya bersyukur kerana masih mmpnyai ibu bapa,tetapi bagi yg tiada???apa prasaan mrka???mereka juga sama sprti kita mlh mereka lebih baik dawe kita,mereka slalu merinduii ibubapa mereka,ja di sygilah ibubapa kita yg masih lgi ada di dunia ini dan yg sudh tiada selalulah kunjung ke maknmny dn doalh kepda mereka,kerana doa seorng ank ak menengkn ibu bapa mereka y sudah tiada.....
mak,ayah sy syg kepada kamu.....kebahagiaan mu,kebahagiaan ku jua.....love u..mmmmmmuuuaaahhhh...

ibu:farisah
ayah:baharudin....
me:syira

thanks sayang

Tuesday, April 26, 2011

kta hati

Kalau hubungan itu putus disebabkan anda yang memutuskannya, aku rasa ianya agak rumit. Munkin hati si dia telah terluka. So peluang untuknya kembali kepada anda agak tipis. Ibaratnya anda telah membina sebuah istana yang indah, tetiba anda rasa istana itu tak cantik dan tak menarik, maka anda roboh dan musnahkanya. Sudah tentu lah ianya akan mengambil masa yang lama untuk dibina semula. Betul tak? Kalau hubungan itu putus, disebabkan si dia yang memutuskannya. Si dia munkin sakit hati, geram dan marah dengan anda. Anda perlu berikanya masa bersendirian, munkin ada sesuatu tanpa anda sedari, menjadi punca kepada si dia memutuskan hubungan tersebut. Anda juga perlulah muhasabah diri, fikirkan kenapa si dia memutuskan hubungan. Jika punca dan masalahnya telah dikenalpasti. Pujuklah si dia perlahan-lahan. Sampai masanya, munkin dia boleh menerima anda semula. Berikan si dia masa.

Kalau hubungan itu putus disebabkan perkara yang kecil, munkin peluang untuk si dia kembali adalah tinggi. Asalkan kena gaya dan caranya anda memujuk si dia. Cuba mengalah dan mengiyakan saja apa yang si dia katakan. Si dia yang betul, anda yang salah. Jangan mengungkit kembali perkara yang telah berlaku. Apa yang penting ialah si dia kembali kepada anda.

Kalau hubungan itu putus kerana masalah yang besar. Ini memang benar-benar memberi masalah kepada anda. Untuk memujuknya kembali, anda perlu pastikan masalah tadi telah selesai. Jika anda yang menjadi punca kepada masalah besar itu, berjanjilah sepenuh dan seikhlas hati tidak akan mengulanginya lagi.


thanks sayang

gembira datng lagi




hidup ini gembira semula...si dia sudah tidak merajuk pada diriku lagi...ak sygg dia......huhuhu tiada gembira lagi....emmm puas oo nk pujuk dy..bkn seng nk pujuk laki y tngah mrjk....n bkn sng nk dapat laki yg baik pada zamn skunk.....ingat....skunk dn dlu amt berbza.....

thanks sayang

renung-renung lah

Allah sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.

Tapi pernahkah kita berfikir adakah apa yang kita jumpa itu betul? Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang pintu yang telah lama tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yang telahpun dibukakan untuk kita.

Kawan yang paling baik ialah seseorang yang anda boleh duduk di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yang pernah dialami.

Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yang telah kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita rindukan sehinggalah `ia` datang. Memberi seseorang seluruh cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai anda kembali! Jangan harapkan cinta sebagai balasan.

Nantikan sahaja ia untuk mekar di dalam hati mereka tapi sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar di dalam hati anda. Ia Cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk mengasihani seseorang.

Tetapi untuk mencintai seseorang dan dicintai kembali adalah suatu perkara yang terlalu sukar untuk dicapai kerana cinta tidak akan hadir hanya sekelip mata. Cinta memerlukan pengorbanan yang besar dimana ia tidak semudah untuk dilafazkan. Cinta yang hadir sekelip mata hanya akan mengambil masa yang sama untuk berubah.

Tapi cinta yang sebenar mengambil masa sepanjang kehidupan untuk melupakan seseorang. Jangan pandang hanya kepada kecantikan kerana ia mungkin suatu yang palsu. Jangan kejar kepada kemewahan sahaja kerana ia pasti akan susut. Carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari anda yang suram dan kata kata yang dapat menyentuh perasaan anda.

Akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila anda teramatkan rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi anda dan memeluknya dengan sebenar. Mimpilah apa yang ingin anda impikan, pergilah mencari ia kemana-mana yang anda ingin tujui supaya anda tidak menyesal sebelum mencuba daripada mencuba untuk menyesal dengan perlakuan lepas.

Dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan dan menunjukkan isi hati anda. Semoga anda memiliki kebahagiaan yang cukup untuk membuatkan diri anda menarik, percubaan yang cukup untuk membuatkan anda kuat, kesedihan yang cukup untuk memastikan anda adalah seorang insan dan harapan yang cukup untuk membuatkan anda bahagia.

Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang. Jika anda rasa ianya menyakitkan anda, fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga. Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yang terbaik. Mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka. Kebahagiaan terletak kepada yang menangis, mereka yang terluka, mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka.

Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan tangisan. Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan kehidupan yang lalu yang telah dilupakan. Anda tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam.

Semasa anda dilahirkan, anda menangis kerana genggaman tangan anda terlerai dimana genggaman tersebut terdapat amanat daripada-Nya dan orang disekeliling anda tersenyum. Teruskanlah hidup anda supaya apabila anda mati nanti, andalah orang yang akan tersenyum dan orang sekeliling anda juga akan tersenyum kerana didalam hati mereka terdapat sesuatu yang dapat digenggam hasil dari rasa kecintaan yang lahir dari hati yang tulus, suci dan murni. ? I love you
thanks sayang

disaat aku mnjadi budk2 kembali...huhuh melayan kerenah budak2 yang sangat sweet,,,

thanks sayang

semasa mau pegi knduri....sempat lagi posing...huhuwahh..(syima and i)

thanks sayang

cinta.....

kenapew cinta itu bla pada mlanya indah.....???kenpew jgak dalm cinta ada pergadhn???knpew??? jika ak menyagi sesowng itu knpew dy curiga akn cinta ak???segala2nya blom lagi terjawb....rindu bila dia tiada dlm hidup ku....bila tida khabar berita dawe dia,rindu akn ketawanya,gurau sendanya....arrhhh..knpew smua ini berlau????aku rindu akn diri mu syg......kemana kau mnghilan....berilah satu dua berita tntg dirimu.....seandainya ak dapat mengatakn semua ini pada mu algkah indahnya....kini kau mnyepi dawe diri ku...knpew syg?????ya tuhan....kemana dia pergi....ak sdh tidak mnjadi arah apabila semua ini berlaku.......kembalilah dirinya pada ak......ak mahukan dirinya.......sayg..................................betul cakap owng cinta itu tidak mngnl siapa,umur,atau darjat.....kini semua itu telah terjadi....adakh dia tidak lagi mncintai diri ku......jangan lah begitu.....aku tidak mahukn itu semua berlaku....biarlah dia saja mnjadi pendmping diri ku.....

thanks sayang

Monday, April 25, 2011

sedih...

rindunya pada dia....knpew dia masih merajuk pada diriku.....terlalu lama...smpaikan dia wat endah ja pada ku...ak sedih,"syg knpew kau mmnbuat ak begini...."tapi ak x akn berputus asa mghantar sms padanya walaupun dy x bls....ak x jmu memohn mf dawe dy....ak tahu ini juga salh ak....
ABG MAAFKAN B......

thanks sayang

ibu...

Zahra bingung bukan kepalang. Gadis kelas IV SD itu masih tampak diam tak bergerak menuliskan sepatah katapun. Ia masih asyik hanya memegangi bolpoint biru yang ia genggam di tangan kanannya. Sementara matanya memandangi seluruh ruangan kamar yang berukuran 3 x 4 ini. Dan pikirannya melayang berkelana mengarungi bintang-gemintang yang indah di malam itu.

Dua jam sudah, dia hanya duduk tak mengerjakan pekerjaan rumahnya. Tak seperti biasanya, ia melakukan hal yang sebodoh ini. Padahal biasanya ia adalah gadis kecil yang selalu rajin dan bersemangat dalam mengerjakan tugas sekolahnya. Bahkan teman-temannya silih berganti datang untuk memintanya memandu dalam PR yang di berikan.

Namun, semuanya terasa berbeda pada PR kali ini, tak ada kegembiraan yang terpancar di wajahnya. Bahkan senyum kecil pun tak menghiasi bibirnya yang mungil. Zahra masih saja duduk terdiam di meja kecilnya. Tak satupun kata menghiasi buku tugasnya. Padahal PR itu pun telah diumumkan sekitar seminggu yang lalu. Tetapi Ia hanya asyik memandangi bintang di langit malam itu yang tampak sangat indah memancarkan keagungan-Nya.

Bukan menjadi sebuah persoalan bagi gadis SD yang selalu rajin menjadi juara kelas ini untuk bisa mengerjakan PR-nya. Dan juga bukan sebuah kesulitan bagi bocah manis ini untuk berkelana memanjakan kreatifitasnya tertuangkan menjadi sebuah tulisan-tulisan indah. Namun, ada hal lain yang membuat gadis mungil itu diam tak berkutik.

***

Seminggu yang lalu, Bu Fitri, guru Bahasa Indonesia memberikan tugas kepada Zahra dan teman-temannya. Sebuah tugas yang telah mematikan daya kreatifitas Zahra selama ini.

“Anak – anak… Tahu kan kalo tanggal 22 Desember itu hari apa?”, tanya Bu Fitri.

“Hari Ibu…”, seru mereka kompak.

“Kalian saying Ibu nggak?”

“Sayang, Bu.”

“Bagus… Nah untuk itu. Ibu akan memberikan tugas untuk kalian. Coba keluarkan buku tugas kalian.”

Dengan secepat kilat, anak – anak kelas IV itu pun segera mengeluarkan buku tugas meraka. Dan bersiap menuliskan apa yang akan Bu Fitri sampaikan.

“Nah tugasnya adalah… Hmmm…”

Bu Fitri menghela nafasnya sebentar. Ia membolak-balik halaman buku yang ia bawa. Seakan sedang mencari sesuatu yang telah hilang.

“Yak.. Tugasnya kalian membuat tulisan bebas yang kalian tujukan kepada Ibu kalian.. Bisa ucapan sayang, terima kasih, cinta, dll.”

Suasana kelas menjadi hening sejenak. Para siswa tampak begitu asyik mendengarkan penjelasan ibu guru berjilbab ini. Seakan mereka sedang terhipnotis oleh suara dan kelmbutannya.

“Nah… Tugas ini dikumpulkan minggu depan tanggal 22 Desember. Ibu akan mengambil nilainya sebagai tugas semester ini. Mengerti kan?”, seru Bu Fitri menambahkan.

***

Tugas itulah yang sempat membuat hati Zahra tercabik – cabik hatinya. Kali ini ia merasa tak mampu untuk mengerjakan tugas sekolahnya. Bukan karena ia malas ataupun bodoh, melainkan karena bingung. Ia tak punya inspirasi untuk menulis.

Sejak kecil Zahra telah ditinggal ibunya. Allah telah memanggil ibunya semenjak ia bernafas di bumi ini. Ibunya harus meninggal seketika saat Zahra mulai merasakan nikmat dan kesegaran nafas di bumi ini. Dan sejak kecil pulalah ia tak lagi merasakan kasih saying ibu. Ia tak lagi bisa merasakan belai mesra seorang ibu. Bahkan ia pun tak bisa memandangi wajah manis dan pelukan sayang seorang ibu. Ia hanya bisa mendengar cerita-cerita yang selalu ia dengar dari ayahnya. Cerita yang mengenalkan dan mendekatkannya dengan sosok seorang ibu.

Dan inilah masalah terbesar yang harus Zahra hadapi. Ia tak bisa membayangkan akan kasih sayang seorang ibu. Ia tak mampu melihat dan merasakan tatapan kelembutannya. Ia hanya merasa seperti seseorang yang tak lagi sempurna.

Pikirannya terus berkelana dari satu bintang ke bintang lainnya. Seakan ia ingin memutar waktu tuk melihat perjuangan dan jerih payah seorang ibu. Dan segera ia tuangkan satu per satu tulisan di atas selembar kertas tugasnya. Menjadi sebuah untaian kalimat yang akan terasa indah untuk didengarkan. Ia coba goreskan tinta hitamnya tuk menghiasi lembaran putih itu. Tak terasa tiba – tiba air mata jatuh membasahi pipi putuhnya. Mengalir deras dari kelopak mata dan jatuh menetes di atas meja belajarnya.

***

Suasana kelas tampak semakin hening. Bu Fitri memanggil satu per satu nama siswa untuk maju ke depan kelas. Ia ingin murid – muridnya mempresentasikan hasil karya yang telah mereka buat. Tugas seminggu yang akan menjadi sebuah moment spesial untuk menghormati dan menghargai perjuangan seorang ibu.

Zahra Kumala Khairunnisa…

Nama itu terucap langsung dari mulut Bu Fitri. Dan mengharuskan langkah kecil Zahra untuk maju ke depan kelas. Parasaan bingung dan takut menyeruap seketika di hatinya. Namun, dengan langkah pasti ia coba untuk tegar menguasai suasana

“BIsmillah…”, ucapnya lirih dalam hati.

Suasana kelas semakin terasa hening. Zahra tampak siap sedia berdiri di depan kelas itu. Mempresentasikan hasil dari tugas yang telah ia kerjakan. Sebuah tugas yang sempat mebuatnya mati kreatifitas dan bakat menulisnya.

Ia mencoba menarik nafas dalam-dalam. Mencoba menata hati untuk siap melontarkan suara mungilnya.

“Silakan Zahra. Kamu presentasikan apa yang telah kamu tulis di buku itu.”, seru Bi Fitri.

Zahra hanya mengangguk tanda setuju. Tiba – tiba sebuah kata seketika keluar dari mulut munginya. Dan menyusul kata demi kata lainnya untuk terangkai menjadi sebuah kalimat yang indah. Mengalun merdu menjadi sebuah lantunan harmoni yang padu.

Kala ku pejamkan mata

Ku lihat wajahmu yang berseri

Senyummu yang membuat hatiku merasa teduh dibuatnya

Namun..

Saat ku buka kembali mataku

Ku tahu ini semua hanyalah mimpi dan harapanku saja

Andai aku mampu

Ingin rasanya kucoba memandangi tatapanmu yang indah

Tapi ku tahu ini semua hanyalah harap dan pintaku saja

Ibu…

Tak pernah sedikitpun terbayang akan wajahmu

Hanya cerita orang yang kudapat darimu

Namun yang kutahu

Kau begitu berharga bagiku

Kau telah mendatangkan cinta bagiku.

Dan kini

Semua hanya kan menjadi mimpi dan pintaku saja

Aku hanya bisa berdoa

Semoga kau bahagia disisi-Nya

Semoga kau tersenyum melihatku bahagia

Karna hanya itu yang mampu ku berikan

Sebagai sebuah rindu pelipur lara

Tuk berucap

Aku rindu padamu

Ibu…



thanks sayang

RIndu...

Langkahku terhenti saat hati mulai mencair karena rindu…
Tataplah mentari, karena hari ini semuanya harus kita akhiri
Genggamlah jariku, karena mungkin kita tak mungkin kembali ke masa-masa ini…
Peluk tubuhku ini, karena sungguh… aku ingin..

Pertama ku sentuh warnamu, saat hati ini gersang, penuh dengan debu….
Sperti Oase yg bangkitkan hasrat untuk berbagi angan.. kamu hadir bawakan aku Cinta..
Kamu buat aku tertunduk, merenung, dan menatap jauh ke dalam mata indahmu
Sungguh.., aku telah tenggelam dan hanyut dalam lautan cinta terlarang ini..

Saat kututup mataku, terbersit keinginan untuk bawa kamu jauh kedalam kehidupanku
Saat kuyakinkan hati ini bahwa kamu mampu bertahan dengan semua keadaanku saat ini
Selalu ada sesuatu yang memaksa aku berfikir kembali untuk melangkah lebih jauh
Sampai di Titik ini, aku harus menjawab… mengapa hatiku sering bimbang

Jujur…. dari dalam lubuk hatiku yang paling dalam.. aku katakan…
Aku sayang kamu…… Aku cinta Kamu… Aku akan selalu rindu padamu…..
Dengan segala kelebihan dan kekurangan yang ada padamu
Hingga buatlah kamu benci padaku karena perasaanku ini…

12 Des 08, kita putuskan untuk arungi lautan yg penuh gelombang ini bersama-sama
Berbekal hati yg terluka, coba abaikan sakitnya, penuh harap, gantungkan angan diangkasa…
Walau hampir basah pipi ini dengan air mata tak percaya…
Getir…. Saat kau ucapkan setiap kata yang terbungkus cerita tentang kamu dengan dia…

Tapi sudahlah, aku bisa terima semua itu… dan berharap, tak ada lagi cerita yg keluar dari bibirmu tentang masa lalumu itu, karena aku masih ingat jelas rasa sakitnya…

Sejak saat itu, hariku tak lagi membosankan…
Sejak saat itu, ada wajah dan warnamu dalam setiap ruang di hati dan fikiranku
Ada senyummu, pandanganmu dan suaramu di sela-sela aku menghela nafas…
Sungguh, kamu begitu memberi arti di dalam kisah hidupku

Sampai kusadari, aku bukanlah orang yang kau cari…
Aku bukanlah pangeran dalam mimpimu…
Aku bukanlah pembawa bahagian di masadepanmu,
Aku hanya seorang pemimpi, yg dapat halangi kamu untuk temukan belahan hatimu yang lain..

Aku tak bisa menjadi tanpa batas dimatamu…
Akupun Kadang tak bisa selalu ada disisimu saat kamu butuh aku..
Aku tak bisa janjikan waktu-waktu indah untuk kamu,
Aku sadar benar, semua ini menyiksamu… aku dan kenangan-kenangan kita

Bila kita tak mungkin lagi bersatu,…
Sungguh….
Aku akan tetap berusah selalu ada untuk kamu,
Walau tak mungkin lagi hatimu utuh untukku..

Semoga kamu temukan cinta sejatimu, tanpa batas… hingga dunia tau….
Sesungguhnya ada ruang di dalam mata indahmu..
Ruang yang hanya pantas diisi dengan cinta tulus dengan hati…
Aku Cinta Padamu…

Terima kasih, untuk semua sayang dan cintamu.. yg membuat aku akan sangat kehilanganmu..
Jangan lupakan aku.. sungguh, kisah ini jadi penggalan manis dalam hidupku,
Walau “kita cukup sampai disini….”
Mungkin, Sampai aku kembali lagi…

Mungkin…


thanks sayang

Sunday, April 24, 2011

aku minat gler dgn justin bieber........lagu dyia cmua best2.....fuhh!!caya la lw dy dtng malaysia msti ramai owng minat...bukan lagu sia ja sempoi tp gaya dia mmbatkn owng tergila2 at dy.....huhuhuhuhuh bkn stkt rmaja ja gila...owng dewasa pon gla jgk...huhuhu hebat...



thanks sayang

Aku hanya ingin kau tahu


thanks sayang

cinta kita berdua.wmv


thanks sayang

Maafkan Saya...


thanks sayang

Cintaku Tak Pernah Padam


thanks sayang

si dia merajuk dengan diriku..



ya Allah,si dia merajuk dengan ku...kau kuatkanlah hati ku untk temphi smua ini....ak tidak snggup kehilngannya....sungguh risau hati ini...andai dia blh tahu yg ak amat mnyaginya...alng kah bagus...hati ini sentiasa mngigatinya walaupun kami bejauhan.siapa tidak sayng kan buah hati masing2...ak sedar siapa diri ku ini...tapi bagaimna hndak mmujukny...ak SMSdy x bls ak CALL x jwb...ak nk buat apa lagi.....ak cukup takut saat ini...aku amt takuTTTTTTTTT!...
."dia owng syg dia,owng mntk mf pacl owng tipu dy,tp owng x da niat nk knakn dy,owng hanya nk tnggk dy marh oe jlz tp x thu la plk y dia nk marh owng cmpy mcmny....owng mintk mf snggat2....owng nk dia thu owng syg dia y tramat.owng xnk khlngn dia....dia misti tahu y owng syg dy...segala2nya dia y pnting...dia x kn pcl owng lain kta nk gdh...owng dngn abg agkt owng 2 dah lma x brhbg la...tlg la prcya kata2 owng ny......owng x tpu dy....owng x blh duduk klw dy wat owng camny...klw dy bca maff la diri ku ini ya syg......".....................
ak harap dia tidak mrajuk lama2 dngn ku........ak tidak snggup lagi........wwwwwwwwwaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1












thanks sayang

orng yg ak amt sygg....

ini insan yg ak amat sayg.....ak x thu klu x da dia....i love u..........
thanks sayang

Cara Pakai Shawl 2 Warna-YanMiya.wmv


thanks sayang

Justin Bieber - Never Say Never ft. Jaden Smith


thanks sayang

mmuahh,

4 Tips Memujuk Lelaki Yang Merajuk


Biarkan sahaja si dia bersendirian -

Siapa di sini setuju jika kami katakan, lelaki adalah manusia yang paling kuat merajuk?.

Mengapakah si dia merajuk?

Pada kebiasaannya, lelaki merajuk disebabkan berlakunya perselisihan faham di antara dia dengan pasangannya.

Pada kebiasaannya, lelaki merajuk disebabkan berlakunya perselisihan faham di antara dia dengan pasangannya. Perselisihan faham ini menyebabkan si dia tidak berpuas hati dan dia mengambil keputusan untuk membawa diri (merajuk) dan mendiamkan diri dengan tidak membalas mesej atau mengangkat call.

Apabila perkara ini berlaku, pasangannya akan berasa bingung dan pelik kenapa si dia perlu merajuk? Masalah yang berlaku bukan suatu isu yang besar dan tidak perlu merajuk sampai sebegitu rupa. Dan pasangannya akan terus cuba menghubungi si dia dan bertanyakan pelbagai soalan bagi menyelami perasaannya. Ini menyebabkan si dia akan semakin mendiamkan diri dan pergi semakin jauh.

Jadi, bagaimanakah caranya untuk memujuk si dia?

Terdapat 4 tips yang dapat anda gunakan bagi memujuk lelaki yang merajuk. Mudah-mudahan apa yang kami kongsikan di sini dapat membantu anda dalam memulihkan keadaan dan dapat memujuk si dia yang sedang mendiamkan diri itu. :)

1. Berikan si dia ruang untuk bersendirian

Apabila seseorang lelaki merajuk, dia sebenarnya memerlukan masa untuk menenangkan fikirannya. Dia perlukan masa untuk bersendirian bagi membolehkan dia memikirkan sedalam-dalamnya apakah yang telah berlaku. Apakah punca berlakunya masalah tersebut? Adakah dia berhak untuk merajuk? Apakah tindakan yang perlu dia lakukan bagi menyelesaikan masalah itu? Dan pelbagai lagi persoalan yang dia cuba fikirkan bagi mencari jawapannya.

2. Sentiasa memberikan si dia sokongan

Anda sebagai seorang pasangan yang memahami, berikan si dia sokongan yang diperlukan. Jika dia mendiamkan diri dengan menonton televisyen dan tidak mengendahkan anda, biarkan si dia berbuat apa yang dia inginkan. Ikutkan sahaja rancangan televisyen yang dia sedang tonton dan jangan sesekali mengubah siaran televisyen ke siaran kegemaran anda. Walaupun dari luaran kita nampak dia sedang menonton televisyen, tetapi di dalam akal fikirannya si dia sedang memikirkan masalah yang sedang berlaku.

3. Jangan bertanyakan tentang perasaannya

Ketika si dia sedang merajuk, jangan sesekali bertanyakan apa yang sedang berlaku, kenapa dia merajuk, apakah perasaannya, dan sebagainya. Elakkan diri anda daripada bertanyakan apa-apa kepadanya. Ini kerana, kehadiran anda akan mengganggu konsentrasinya untuk menyelesaikan masalah tersebut. Dan ini akan menyebabkan si dia akan semakin menjauhkan diri daripada anda kerana anda telah mengganggunya.

4. Buat sesuatu yang dapat mengembirakan hati anda

Ya, adalah lebih baik anda mengembirakan hati anda sendiri daripada anda memikirkan perasaan si dia. Pada ketika ini, si dia perlukan ruang untuk bersendirian. Jadi biarkan si dia bersendirian dan gunakan masa yang ada untuk menghiburkan diri anda. Mungkin dengan melayari Forum Tentang Cinta, membaca novel kegemaran anda, atau pun melakukan hobi kesukaan anda seperti memasak, menjahit ataupun shopping. Dengan cara ini, anda akan dapat mengelakkan diri daripada mengganggu si dia yang sedang cuba pulih daripada merajuk itu.

Selain daripada 4 tips ini, kami juga ada menulis beberapa artikel mengenai tips memujuk mereka yang merajuk. Di antaranya adalah:

Diharapkan dengan tips yang kami kongsikan di sini, dapatlah anda gunakan untuk memujuk pasangan lelaki anda itu. InsyaAllah, mudah-mudahan si dia akan kembali menghubungi anda dan perhubungan anda pulih seperti sedia kala.

Sekiranya anda mempunyai tips memujuk lain yang anda ingin kongsikan, sudi-sudilah memberikan komen di bawah ini. Agar kita sama-sama dapat membantu antara satu sama lain memujuk pasangan lelaki kita yang sedang merajuk itu. :)


thanks sayang

Tahun 2002, ALLAH pertemukan aku dengan dirinya. Kali pertama aku terpandang dirimu di satu sudut di kelasku, Kau memandangku, aku juga memandang dirimu. Kita saling tiada perasaan aneh. Namun hari demi hari, aku mengenali dirimu, aku terpikat dengan dirimu. Kecomelanmu membuatku terpesona, kenakalanmu bersama teman-teman membuatku tersenyum sendiri. Aneh sekali, aku suka pada lelaki sepertimu.

Tahun 2003, kita sama-sama melangkah ke tingkatan 4, kita berbeza kelas pada mulanya, namun rombakan kelas membuatkan kita bersama semula. Aku duduk menghadap mejamu. Sering kali mencuri pandang wajahmu. Sering kali menatap wajahmu. Sering kali tersenyum sendiri bila melihat telatahmu. Terlalu banyak peristiwa yang berlaku tahun itu, setiapnya kucatatkan di dalam diari hatiku. Terlalu indah sehingga aku tidak mahu terlepas daripada mengingati setiap peristiwa itu.

Tahun 2004, kita terpisah, aku naik kelas, dan kau kekal dikelas yang sama. Tahun itu aku berusaha untuk mendapat keputusan yang cemerlang dalam SPM. Setiap kali kau lalu dikelasku, aku mencuri pandang. Bila kau datang ke kelasku, aku tak keruan. Lucu benar. Aku sering mengharapkan kita berdua dapat berbual-bual, tapi apakan daya, aku terlalu malu. Malu benar terhadapmu. Suaraku sering kali enggan keluar, walaupun aku cuba memaksa untuk keluar. Aku hanya mampu memandangmu. Bila kita berbicara, bicara kita tidak pernah lama. Entah apa silapnya. SPM menjelang tiba, aku berperang dengan kertas soalan. Sepanjang peperiksaan wajahmu tidak kelihatan. Aku rindu wajahmu. Tapi apakan daya, aku tak mampu mencarimu. Minggu peperiksaan berlalu. Aku menantikan keputusan peperiksaanmu. Dirimu kurindu. Payah benar untuk bertemu denganmu.

Tahun 2005, awal tahun. Keputusan peperiksaan diumumkan. Debaran menggila. Kukuatkan langkahku ke dalam dewan sekolah. Alhamdulillah, aku mendapat keputusan yang agak baik. Aku mencari-cari dirimu, tapi tidak kutemui. Akan tetapi kau muncul juga, rinduku selama beberapa bulan terlerai. Wajahmu agak berlainan. Rambutmu agak panjang daripada kali terakhir aku melihatmu beberapa bulan dahulu. Aku cuba mendekati, tapi aku tak mampu. Hanya mampu memandang. Aku terlalu malu, itu silapku. Kenapa jadi begini? Kerana terlalu malu, aku berlalu pergi meninggalkan dewan itu. Bodoh benar diriku ketika itu. Bulan 5, tahun 2005, aku bertemu denganmu selepas beberapa bulan keputusan peperiksaan diumumkan. Kita bertemu dipejabat sekolah. Kita saling membisu. Aku tidak memandang wajahmu. Sekali lagi aku melakukan tindakan bodoh dalam hidupku. Kau melangkah pergi, dan aku hanya mampu memandang langkahmu yang makin hilang. Bulan 5, tahun 2005 juga, aku mendapat tawaran di matrikulasi. Kutekadkan hatiku, kau sahaja dihatiku. Aku meningkatkan usahaku. Aku belajar dengan tekun.

Tahun 2006, pengajianku di matrikulasi tamat. Aku menantikan tawaran melanjutkan pelajaran di universiti. Alhamdulillah, aku diterima di salah satu universiti tempatan. Aku mula menyediakan diriku untuk ke sana. Namun, sesibuk manapun diriku, aku tetap merindui dirimu. Sayang sekali, kau tidak mengetahuinya. Saat yang dinanti tiba jua, aku mendaftarkan diriku di kolej kediaman di universiti berkenaan. Bermulalah hidupku sebagai pelajar universiti. Rinduku semakin menggunung pada dirimu. Kuhanya mengetahui tentang dirimu melalui kawan-kawanku.

Tahun 2007, saat ini cintaku padamu mulai goncang. Tidak perlu kunyatakan kenapa. Tapi bodohnya aku percaya cinta itu. Cinta yang tak pasti. Cinta yang hampir memusnahkan kepercayaan aku terhadap cinta. Bodohnya aku kerana curang pada perasaanku terhadapmu! Mungkin itu balasan buat diriku.

Tahun 2008, tiba jua. Kutekadkan dirimu untuk menghubungi dirimu buat kali pertama dalam hidupku. Saat itu, hanya ALLAH yang tahu. Hidup terasa indah seketika. Namun, akhirnya aku akur dengan takdir. Kau bukan untukku. Aku menghubungimu lagi dengan menghantar SMS, tapi tidak berbalas. Aku cuba menyedapkan hatiku, mengatakan kau tidak mempunyai credit untuk membalas mesejku. Tapi akhirnya aku akur, aku tak mungkin memenangi hatimu, tak mungkin dapat mendekati dirimu. Kerna, hatimu ada dia. Hakikat yang sukar untuk aku menelannya bulat-bulat. Aku akur kini. Aku terlewat untuk mendekati dirimu. Aku gagal.

Kini aku akur. Sudah kuketahui isi hatimu. Aku mula belajar untuk tidak merinduimu. Aku belajar untuk melepaskan bayanganmu. Aku tidak mungkin dapat mendekati dan menawan hatimu. Aku terlewat untuk memulakan langkahku mendekati dirimu. Kuakur dengan ketentuan-NYA. Namun, telah kutekadkan hati ini, seumur hidup ini, aku tak mungkin akan mencari pengganti dirimu. Untuk sahabat-sahabatku, jadikan kisahku iktibar buat dirimu. Kejarlah cintamu, selagi upaya, jangan biarkan cinta itu terlepas kerana sikapmu. Ingatlah pesanku.

Kisah Cinta ini telah dikirimkan oleh saudari Ainaz Arianna.

cita ini ak petik dawe warkah buat mu.....


thanks sayang