Tuesday, June 19, 2012

impian aku suatu hari nanti...

caaakkk!!
jumpa lagi kan kita at blog sia..
hehehhe
semua owang msti ada impian 
diowng masing2 kan
bigitu juga korang dan sia..
toi arrkkk?
asiihhh x nk mngaku lak..
ok2 lupakan soal tu k!
apa yang korang paham dengan impian?
n apa yang korang tanamkan
dalam diri korang tetang impian korang
suatu hari nanti?
cer cite at blog hampa masing2..
(=^_^=)
__________________________________________________________

IMPIAN YANG AKAN JADI KENYATAAN
INSYAALAH!!
___________________________________________________________

ok!
korang nk tahu apa impian aku??
aku ada 3 impian
tp aku x tahu la yg mana satu yang akan 
tercapai dulu..
anywer cita2 aku bakal mnjadi kenyataan
ha??sbb apa?
aku ingt lagi dulu bila owng tnya aku nk
jadi apa bila besar nanti
aku just say akauntan..simpel kan jawapan
aku...
slps je aku habis spm n dapat resul yg
ok2 je.tp ALHAMDULLILAH!
terus aku ubah cita2 aku
nk tahu kenapa lak??
sbb subject akaun aku teruk kot...
so aku terpaksa la ubah cita2 aku..
dari seorang akauntan kepada pelukis plan or apa2
yg berkaintan dgn lukisan
tp allah masih dgr doa aku n makbulkan permintaan
aku dan keluarga aku...
berbekalkan dgn result yg sederhana
aku berjaya ditawarkan ke POLITEKNIK
dalam bidang kewangan dan perbankan islam..
ada kawan2 aku kata kos nie payah..
tp aku yakin aku juga boleh seperti dpa.
tambah2 dia berkaitan dgn agama..
mana tahu mungkin aku akan berubah n munggkin ALLah nk akuberubah
kepda lebih baik..
mudah2 han pintu taubat aku masih terbuka..
amin..

OMG!!
aku dah terkeluar tajuk la pulak noh..
ok2 sorry to say ye..
aku masuk balik topic kita ok...
impian aku ada 3 iaitu:

1. aku nk buka butik pengantin or
wedding palning
2. aku nk buka tempat asuhan kanak2
3. aku nak buka rumah orang tua2.

sebab apa aku nk buat semua nie...
dalam mngejar hal dunia aku nk juga mengejar 
hal akhirat..
aku rasa 1 and 2 tu sbb aku minat ke arah tu..
aku suka budak2 yg kian mmbesar..
tp yg ke 3 aku nk jaga orang tua2
yg ditinggalkan oleh anak2 diowng..
kesian tw bila tgk orang2 tua nie dok sorang2 di rumah
tanpa anak2 yg mereka telah besarkan'tambah pulak
ank2 yg telah berjaya...
aku rasa bila aku jaga diong mungkin aku dapat
sedikit pahala.
mmng rumit nak jaga orang tua2..
tp kalau diong tiada makan tiada la kita  didunia
ni tw!!
anak2 yang derhaka ja yang buang mak ayah diowng
at umh orang tua2..
klu cam 2 anak,baik x payah bela
dari kecil..
mak ayah nie,jaga la kot2 diowng blh tumpang senang
tp lain yg diowng balas..
aku cukup kesian.

ok lah weh...
aku x nk cita2 panjang lebar t korang tambah pening
ok cau lu.
asslamualikum!


thanks sayang

No comments: