Sunday, July 15, 2012

kem alam sekitar merentasi seni visual

hye semua..
camne ari nie baik??
dah sedia nak berpuasa ke syg2 semua?
ha lw sapa2 x puasa ag tu
x tw la ye nk cakap..
heheheh

ok aku x mau ckp pasal apa2
cuma nk cita2 pasal aku p kem 3 hari 2 malam
dekat ALANG KENARI
dekat kampung acheh yan..
bukn at indonesia tw syg..
hehehhe
kem yg aku p ni mmng mencabar diri aku
dan kawan2 aku tw..
mmng terbaik la...
hahhahahahha
mesti korang tertnya2 kan kenapa kem nie
ada SENI kan.
sbnrnya kem nie untu dax2 seni yg
kena wat project luar dari skul
so kami semua pilih 
ALANG KENARI la...
tempat dia x la jauh dari tempat aku..
at alang kenari boleh tgk
air terjun TITI HAYUN.
mmng terbaik la.
cantik tw lw tgk air terjun tu.
sowe la bb x bbh pic.

okwh ari pertama kami semua smpai at sana
mmng xda bnyk aktiviti
ok.
mmng best dapat lepak2
jep sehari tu..
lps tu mlm baru ada aktiviti
so semua fon2 yg selalu berdering tu
kena la tinggal at dlm chalet 
ok x apa la..
pagi2 esok tu aktiviti yg pertama adalah
berjogging dgn abg2 jepam
hahah
perkara yg dah lama aku x buat tw..
ingt kan dekat je..tp mak iii
jauh la jugk..
pas joging tu kena pulk daki tangga
utuk lihat pemandngan
dari atas bukit..
tp dpt tgk dari ats mmng cantik..
boleh lihat pulau bunting,pulau payar,pantai merdeka
bnyk la pulau2 yg kami boleh nampk..
mmng terbaik la..
ok blk tu pas mkn pgi kami wat aktiviti sntai2 je dlm dewan
pastu mkn then wat aktiviti luar kem
dekat kem sebelah kem kami
kami ingt aktiviti dia biasa2 saja tp,teruk 
lw korng nk tw..
kami dikendalikn olwh pelatih2 JEPAM yg
muda dari umur kami..
nk tw apa ktiviti,
kami kena lalu dlm sungai ygbnyk batu spnjang perjanan
kena basahkn diri dlm air la
dh la juru latih tu lelaki adoi malu tw..
pas2 habis tu ingt dah habis dah tp ada lagi
lagi2 la teruk kena merngkak dlm air lumpur yg dlm dia
blh gagah tp ada papan.
mmng kepala tengelam la giler2.
aku la orng pertama wat acara selam berlumpur tu..
mula2 nk termuntah tw..
x pernah aku buat..
mmng dera giler2..
lps tu,turun bukit guna tali lak
lps tu redah sungi lagi,time tu la kami ambil peluang nk
bersihkn diri.
halngan yg ke 4,kami terpaksa merngkak dlm selut lagi!!
OMG!!
mmng x rela giler2 la weh...
tp terpaksa, mai merngkak then msku
dlm tong lak tu..
adoi....
mmng penan tw,gatal habos satu badan,
lps fom6  habis x tunggu adk2 dh 
kami pujuk abg2 tu swh
bwk kami dulu
so dia pasrah..hahaha
lps tu baru kami dibri mandi manda dlm sungai 
time tu x kira la owng tgk ka
cikgu ka...
mmng x ingt dunia la..
baju2 pon terselak habis..
tudung pon buang la..
nk bersihkn rambut2 yg kena air kotor tu..
lps habis2 tu bergambar dalam
basah,x tw la muka jadi apa.
blk dari kem sebelah,
apa ag terjun kolm yg ada dekat ALANG tu la.
nk mndi dlm bilk air pon msti ramai lagi..
mandi la aku dgn kawan2 aku..
pas tu bwu kami mandi dkt dlm.
mlm sabtu tu kami ada wat persembahan,pembentang logo
dan bbq..
mmng best tp aku ja yg x best bb akusakit gigi
yg teramat
nasib la dan aku buat persembahan..
:)
lps2 mkn happy2..
kami semua ingt dah boleh msk tidur
pas2 mkn karoke pa semua
tp nah ada lagi aktiviti luar mlm tu..
kami sekali  lagi diminta
p dekat kem sebelh.
ingt nk wat apa nah kena masuk hutan malam2...
makkk takut!!!
sblm tu kami d bagi baju celorng yg sngt2 wangi (busuk)
mau x mau kena la pakai..
ingtkn jalan ramai2..
smpai at satu part dia lps sowng2
untuk jalan..
adoi ni yg wat kami semua lemah
tp kami tetap sahut cabarn ni..
jalan2 segala usikan dari dpa yg jaga kami..
macam2la..
ada kawn2 aku yg kena pegang tangan
masa dpa jln tu..
spa pon x berani nk ckp..
dlm hutan syg mana boleh ckp apa2 yg pelik...
jumpa apa2 diam ja la..
alhamdulilah semuanya berjalan dgn lancar..
blk kem dkt koi 2 gak la...
blk2 dgn x mandi terus tidur pas tukar baju.
esok pg ada lagi aktiviti,joging..
lps joging tu kami
ada satu lagi aktiviti yg agk2 mncabar
dan kesabrn kami semua!!!!!
desebab kan kumpulan lain wat salh semua kena
tw..
nk tw kena apa??
kami kena jln macam itik tapi tangan kena pepng celah kangkang kawan
p dekat dapur,pastu
kami kena guling2 atas rumput
smpai penig supa lagu hindustan ag
yg paling teruk sekalu kami kena jalan smbil tutp mata
tp kali ni boleh pegang baju kawan..
yg lawak kami kena pilih satu bunyi haiwan dgn 3 tanda
(berjalan,berhenti,hati2)
mmng pening la weh..
kami naik atas batu,msk hutan,merngkak bwh tmpat bbq la
macam2 dpa wat at kami semua.
kumpulan kami ada yg terputus la,tp nasib dapat cari balik...
ada yg terhntuk la..
macam2 la ari tu boleh sakt saja.
last2 kumpulan kami ja kena usik dlm air kata ada lintah la
pacat la ular la
tunggu apa lagi terjerit2 la kami.
riuh semua dk gelk at kumpulan aku.
last2 buka tgk ada dlm kolam.
apa ag bebai la kami.
bajuk ni nk kira bpew kali terselk aku pon x tw la..
dh la time tu aku pakai baju kecik
dgn hujan turun lagi..
haii..
mlng betul ari tu
bg dpa tgk free2..
pastu kami main
bola dlm air lawan kumpulan2..
mmng happy giler..tp yg malu
main smbil budak2 laki tgk kami la,masa tu baju mmg x blh nk kata la.
biar ja la..
nk wat apa ag..
lps2 tu
kami blk chelat mandi siap2 then blk..
kem nie mmng TERBAIK!!!





thanks sayang

2 comments:

Masmira Masri said...

hahaha mmg ingt kan kat indonesia gila lah nseb bkn hehehee.....selamat berpuasa yer


do visit n follow
http://myaleo.blogspot.com/2012/07/selamat-ulang-tahun-tunangku.html

syera said...

ehhehe lw at indon mmng best la...
sy pon bwu tw yg at mlsy pon ada nama tempat yg sama dgn indon..