Friday, April 20, 2012

temuduga perancangan bandar dan wilayah

semua sihat ka??
lama kan aku x update blog nie
sorry la coz aku agak bzy.
ermmm mlm nie tibe2 je aku nak update
blog pasal aku temuduga uitm
ari tu..
korang nak tahu apa terjady??
jom baca lagi...


15/04.2012
uitm merbok
perancangan bandar dan wilayag

ha ni la kos yang aku dapat..
apa benda perancangan bandar dan wilayah??
aku pon x tw kos nie 
berkaitan camne tp sebelum aku p 
temuduga ada la aku sempat baca serba
sedikit tentang kos yang
aku ambk ni.
sampai naik jemu jugak la
aku ari tu..
mau x jemu dari pukul 8 pg aku p sampai
pkl 5 ptg bru blh blk..
ramaix ramai korang fikir la sendiri..
sampai2 ja aku terus jadi gerun tahu..
ya la dah kali pertama aku
temuduga tp apa2 pon
thanks for my mum and dad
sbb diowng x tinggal aku sorang2
syg diowng...
ok2 masuk blk topic erkk
jgn dok melalut kot len..


ok aku sampai at uitm merbok dlm pukul 8 
cam tu la,masa aku sampai x da la
ramai sangat at dlm tu.
so ambk keputusan makan dulu la
memandangkan masa aku kena temuduga tu
10.30pg bedal makan dulu la.
lps mkn baru aku 
cari bilik temuduga tu..
nasib la x bpew jauh dgn kereta ayah
x la lenguh kaki aku nak 
jalan kan2...??
masa aku sampai at depan bilik
"perancangan,landskap,bina"
ada dah owng dalam bilk tu,so aku terpaksa 
la tunggu diowng kuar dulu.
aku dgn mak aku tunggu la 
dengan penuh kesabaran depan pintu bilik tu..


okeyh!
tunggu la punya tunggu 10.30!!
masa aku ty,tibe2
pensyarah tu g tw  mula kol 11pg
aduh kena tunggu lagi..
it's ok tunggu ja la..
masa tengah tunggu tu mak aku ckp la

mak: kak(pangilan aku di rumah) p la tegur kawan2 at situ
aku: x mau la,malas
mak: la hang ni kenapa.p la tegur t leh dapat kawn bnyk
aku: x mau la,biar la at diowng x kacau pon

dengan muka selamber aku
wat x tahu ja at diowng2 yg sama
tunggu dengan aku tu..
malas la aku nak tegur2 diowng t bnyk tnya 
lak,tu yang aku mls.
so dah mak aku tgk aku
sowng2 mak aku lak yg p tegur 
mak dak pompuan nie.
aduih nak swh aku kwn la katanya..so
aku pon mula ckp2 dgn dia tp
x lama kjap ja

time nak masuk lukis..
oh lupa nak g tw kos yg ada kaitan 
dgn seni ni kena lukis2 segala
ye so sapa2 yg nak ambk kos nie kena la pandai lukis..
aku pon x pandai mana pon..heheh
ok sambung blk..
time nak masuk tu tibe2 dak yang mak aku ckp nie
nama dia izatty
dia x bwk alat lukis,so kebutulan 
aku bawak lebih so 
aku kasi la dia satu tp
pemadam je kitaowng kating 2..
hehehe
x apa berkat aku bagi at dia lw dia dapat
kos nie.
masuk2 dlm bilik tu
ha kena lukis kon,bola...........ada la lagi jenis2 goemetri 
ni,mula2 tu aku nak lukis teragak2 juga
sebb dia kata tgk dari apa yag kita pandang
kan so lukis ja la
nasib la aku masa fom 5 aku ambk 
seni so aku x da la kaku sangat..
lps habis lukis
p at temuduga tu lak..dlm kol 4 bwu aku blh
msk bilik tu bila nama
MUSYIRAH BINTI BAHARUDIN
bergema at dewan tu..
malu der nak jalan p at bilik tu.
aku pulak nasib malang kena
pensyarah pompuan
apa diowng tnya mula2 dalan english aku bolh la 
jawab lagi
mai dia tanya 
"what do you know about planing?"
mak ai naik putargak la aku nak bls blk at
dia ni..
aku tahu jawapan tu tp aku jawab tergagap2
nak swh aku cakap english mmng
punah ranap la bahasa tu
tulis bolh la jugak..
dah la dia ckp full in ENGLISH!
rasa nak balk pon ada..
bila aku ckp bm ahahhaha
(dah x tw nak jwb dlm bi) dia ckp
'you can be try'
tp x blh bla la weh terabur habis aku ckp
dgn gementar lagi,takut la
macam2 dlm pala otak aku nie..
yg x blh bla dia tnya
menteri besar kedah siapa
aku x blh jwb...
adoi buat malu ja sejarah dapat A
bukan apa aku jadi lupa habis bila tgk muka dia.
siap aku main geleng2 pala ag dgn dia.
ahahahhah
satu lagi soalan x blh bla punya..
dia tnya aku bandar apa yang at malaysia
yg aku rasa ok
so aku jwb la kl.
tu ja yg terlintas at pala..
dia kata kan kl padan ka dgn bangunan..
so aku jwb la ikut kata hati...
mmng x blh bala la soalan dia..
lw tnya dlm bm kan lancar aku jwb
ni x dalam english mmng terabur la..
padan muka aku..!

kuar ja dalam bilk tu asa lwga ja..
tp satu lagi tanggungjawab aku
pada mak dan ayah..
aku kena pastikan aku blh bahagiakan diowng.
kalu kowng semua nak tahu
yg p temuduga dgn aku tu bolh dikatakan
dari MRSM,SULTANAH BAHIYAH,KOLEJ SULTAN ABDUL HALIM,
TUNGKU KURSYIAN
semua seolh yg mmng ada nama la
aku nie ra diri aku kecik ja at situ.
mau x nya
sekolah aku bukan sekolah macam diowng
keputasn yang aku dapat pon x macma diowng.
jauh berbeza la dari depa 
tp aku bersyukur aku dapat temuduga.
aku harap sngat aku dapat
lanjutkan pelajaran aku ke uitm dalam kos 
perancangan bandar dan wilayah.
korang yang baca blog aku nie doa2 la ye..

tq kepada izatty,anis and kawn2 yang hanya sekejap 
sama2 p temuduga tu ye..
syg korang.
hehe
bnyk juga la yang pinjam alat
lukis aku masa
aku dok sembang2 dgn kawan2
tu pon mak aku yg kasi la.
tp aku halal kan
moga korang dapat berkat dgn alat lukis
aku tu ye..hahhaha

tp kan aku nsk ckap at kowng'satu 
boy2 yang pa at sana pon
blh tahan hencem tw!
semua muka syok ja pandang nk tegur maulu.hehe
tp mamat nie mmng hencem habis giler la.
styl dia simpel ja..
but dia comel kot weh..
aku asa lw korang tgk mmng terpaut lah....
lw aku dapt kos ni blh aku kenal2 dgn diowng
ehhehe

hope dapat la uitm yang aku tunggu2 nie...
ok 
sama2 yang nak ambk kos nie
aku sarankan korang kena power english la
setakat tw sikit2 susah oo
aku dah pernah kena kot..
ok da.....



thanks sayang

1 comment:

jashila dinie said...

salam...sy nak tnya,kos nie bukan adaa ujian buta warna ka?
katanya ada 2 jenis ujian je melukis n buta warna mcm mana pulak adaa intrview lisan nie?
adeh nie buat takot nie...